середу, 27 січня 2016 р.

План - конспект уроку з історії України в 7 класі на тему: Правління Ярославичів

Мета:
-  ознайомити учнів з періодом між князівських усобиць по смерті Ярослава, розкрити причини занепаду Київської держави за Ярославовичів та зміцнення її за Володимира Мономаха;
-  розвивати навички роботи з історичними джерелами, удосконалювати навички роботи в малих групах, вчити робити власні висновки, аргументовано висловлювати думки;
-  виховувати почуття шанобливого ставлення до історичного минулого свого народу.
Тип уроку: засвоєння нових знань, вмінь, навичок.
Хід уроку
І.  Організація учнівського колективу
ІІ. Актуалізація знань учнів.
1. Знайди зайву особу ( портрети князів і половецького хана Мала)
2. Розташуйте історичні пам’ятки за часом їх виникнення (робота з візуальними джерелами).
3. Робота з картою (запропонувати самостійно скласти питання до карти).
IІI.  Мотивація навчальної діяльності
Ярослав Володимирович був справді видатним державним діячем, мудрим політиком, талановитим полководцем, його цілком заслужено прозвали Мудрим. Із таким ім’ям він назавжди залишився в історії нашої батьківщини. Літописець, аналізуючи значення діяльності князя, писав: «Як то буває, що один зоре землю, другий засіє, а третій жне та їсть багаті овочі. Так і тут: батько Ярослава зорав та зрушив землю, просвітивши хрестом, а Ярослав, Володимирів син, засіяв книжними словами серце вірних...». За кілька літ до смерті він скликав своїх синів і розділив між ними землі й міста для князювання. При цьому Мудрий суворо наказав синам жити в злагоді, мирі, шанувати один одного, дружно боронити руські землі від ворогів (фрагмент відео "Київська держава після смерті Ярослава мудрого").
Давайте поміркуємо, як будуть розвиватися  події далі?
ІV. Представлення теми та очікуваних результатів
Повідомлення теми, мети, очікуваних результатів.
Очікувані результати
По закінченні уроку ви зможете:
• пояснити, з якою метою відбувся з’їзд князів в 1097 році в Любечі і які він мав наслідки;
• дати оцінку діяльності Ярославовичів та Володимиру Мономаху;
• визначити причини занепаду Київської держави;
• вдосконалити навички роботи з історичними джерелами та роботи в малих групах.
V. Вивчення нового матеріалу.
-  Давайте ділі подивимося відео та визначимо чи ви були праві (фрагмент відео "Київська держава після смерті Ярослава мудрого").
- Так що ж трапилося?
1. Тріумвірат князів.
Завдання: Розгорніть підручник і знайдіть факти, які характеризують період тріумвірату. (стор80-81)
-         Заслухати результати роботи учнів.
2. Боротьба за київський престол.
Розповідь вчителя при роботі з картою.
3. Володимир Мономах.
Перегляд відео "Великий князь Володимир Мономах", під час якого учні повинні спростувати чи підтвердити твердження.
Текст завдання:
1.    Прийшов до влади після довгої  братовбивчої війни.
2.    Став князем після смерті Всеволода.
3.    Захопив київський престол внаслідок війни з половцями.
4. Під час повстання київлян, які були незадоволені політикою Ярославичів, був запрошений великим князем.
5.  Київляни благали Володимира припинити бунти, побори лихварів, знущання над населенням.
6.  Роки його правління називають квітучою добою в історії Київської держави.
7.  Під час його князювання держава зазнала занепаду, виникли удільні князівства.
8.   Був сином Анни Мономах, за що його прозвали Мономахом.
9. Мужній, вдалий воїн у поєднанні з благородством і справжнім християнським милосердям.
10. Не мав лідерських якостей, втратив централізовану владу в державі.
11. Князі діяльний, сильний волею, вирізнявся здоровим глуздом.
12. Боровся зі зовнішніми ворогами і здобув багато перемог.
13. Зупинив половців.
14. Не зміг подолати кочовиків, втратив частину земель.
15. Повернув до Києва мощі св. князів Бориса та Гліба.
16. Опікувався освітою, зведенням соборів, розбудовою міст.
-         Заслухати результати роботи учнів.
-         Висновок (учні повинні зробити самостійно).
VІ.  Підсумки уроку. Оцінювання. Рефлексія.
VIІ.  Домашнє завдання
Опрацювати відповідний матеріал підручника, нові поняття, хроно­логію.

Текст завдання:
1. Прийшов до влади після довгої  братовбивчої війни.
2. Став князем після смерті Всеволода.
3. захопив київський престол внаслідок війни з половцями.
4. Під час повстання київлян, які були незадоволені політикою Ярославичів, був запрошений великим князем.
5. Київляни благали Володимира припинити бунти, побори лихварів, знущання над населенням.
6. Роки його правління називають квітучою добою в історії Київської держави.
7. Під час його князювання держава зазнала занепаду, виникли удільні князівства.
8. Був сином Анни Мономах, за що його прозвали Мономахом.
9. Мужній, вдалий воїн у поєднанні з благородством і справжнім християнським милосердям.
10. Не мав лідерських якостей, втратив централізовану владу в державі.
11. Князі діяльний, сильний волею, вирізнявся здоровим глуздом.
12. Боровся зі зовнішніми ворогами і здобув багато перемог.

13. Зупинив половців.

Немає коментарів:

Дописати коментар